Wednesday, September 3, 2008

jenis-jenis manusia yg kalian pernah jumpa

walaupun kiter dikelilingi sahabat handai,sanak saudara,mahupun teman sepermainan,tapi hakikatnya kita berseorangan.secara am,kita dikelilingi orang-orang yang hanya membuat kita nampak seperti insan yg normal,hidop dalam dunia yang dingin membeku.ahah..antara ciri-ciri mahlukmahluk yg bernama manusia yg kerap kali kita akan jumpa dan mungkin juga ada di samping kita,yang kita kenal ataupun kurg kenal,ataupun langsg xamik kesah kita kenal or x:

1.orang yg depan kiter bukan main mesra la sgt,tp hati busuk mcm daki pusat wei.bwueekk
2.orang yg pura-pura sukakan kita padahal dia menyampah giler tgk muke kiter.rase mcm nak gigit2 je tengkuk kiter(ni keturunan drakula kot?aku tatau)
3.orang yang sentiasa bersama kita,susah atau senang.berhujan dan berpanas sesama la senang citer(jns mcm nih makin pupus ditelan arus kemajuan dan pemikiran manusia yg semakin 'berwawasan')
4.orang yg kiter kenal suam-suam kuku je.itupon jumpa skali-skale.kalau jumpe,paling kuat,tanye kabor,"ko chat ke?,ape citer".pastu tepuk blakang badan dier smbl berlalu pergi.(byk da aku jumpe jenis camni)
5.orang yg sekepala dgn kiter.senang citer kalau lepak dgn diorg nih,rase nak terbalik donia nih(since aku nih gila-gila,so klu jumpe yg jns cmnie mmg aku punyer kesewelan dtg secare sendirinya,tanpa dibuat2)
6.orang yang kita selalu jumpa,berkemungkinan membe2 kalian,tapi bile korag lepak ber2 je dgn dier,korang mati akal.masg2 tersipu2 malu la kono.alala,nyampah!mayb diorg tidak sekepale dgn korg ataupon korang ade rase hormat pade mahluk Allah nih sampi korg kene jg tingkah laku,takot kesewelan plk.ahaha
7.orang yg jenis on/off.xfaham?maksudnye,kdg2 korg ok dgn mamat nih,kdg2 x.cemane tu?korang pikirla sendiri.xkan nak kene terangakan A-Z.aku citer smpi M,korang smbg la smpi Z.wehehehalala
7.orang yg dulunya pernah jadi best buddies kalian.diulangi,pernah.dolu,koranglah sahabat donia akhirat.tapi bila masing2 terpisah buat hal masing(atas urusan keje,belajo ke) then bile jumpe blk,diorg akan jd mcm kategori yg ke 6 tu.
8.orang yang boleh dikira bukan membe kamceng korang,tapi bila korang ade problem atau memerlukan pertolongan diorg,mereka akan menghulurkan bantuan tanpa berkira satu sen pon..(ade jenis yg berkira,tapi bukan itu isunya dicni.)
9.orang yang korang kenal,bole jugak dikira membe korang tapi gemar bebenor memperlekehkan kalian.slalu je buat korang rase nak penampo skali kat muke diorg tu.xtau ape sebab org mcm nih wujud.bagi aku,aku benci golongan sampah mcm ni.kalau niat nak bergurau,boleh dimaafkan.tapi kalau kutuk kaw2 xingat sampai xhirau ape yg orang tu rase,maaflah kalau anda saya labelkan sampah(aku ade jumpe yg jns mcm nih.siyes,rase nak ong bak je tengkorak die.hish!)
10.orang yg cakap besar nak mampos..aku malas nak komen tapi aku sure kalian penah terserempak,ataupon mengenali mangkuk2 nih.abaikan..buat tambah dosa yg da berbakul-bakul

So,kalian pernah kenal,jumpa,ataupun sedang beresama kalian sekarang?kalian pula berada pada no berape dalam list di atas?setiap insan yang kita pernah kenal,sayangi,benci separuh mati(separuh je,kalau da mati nak benci cemane,ye x?) ataupun ape saje hubungan anda dgn insan-insan itu,anda sebenarnya belajar makna kehidupan daripada perwatakan yang mereka tonjolkan.bak kate lagu dibawah,kita umpama pemburu..mencari hala tuju dan identiti dalam menghadapi dunia yang mengasyikkan..dan kejam.
p/s:entri ini dibuat dibawah minda separa sedar.manyak saket woo kapala.adui..la
----------------


----------------
Now playing: Dido - Hunter
via FoxyTunes

No comments: