Saturday, September 13, 2008

aku betul!!ko salah

selamat pagi yg menyakitkan..
kenapa menyakitkan?sebab kaki aku sakait giler mcm ^&%$%(bulan pose,xbaik mencarut dan memaki..)
maen futsal semalam tapi sayangnya,kakiku cramp.ok,kita lupakan hal kaki aku yang tiada bersangkut paut dengan entri yang aku ingin contengkan disini.
aku seorang manusia yang boleh dikategorikan sebagai seorang yang pendiam.aku lebih suka berdiam diri bila berhadapan dengan golongan-golongan yang berlainan idealisme dengan aku.

banyak kali aku menghadapi situasi dimana sesi debat berlaku.debat yang dimaksudkan disini bukanlah debat perdana seperti yang disiarkan di stesen-stesen tv tapi situsai dimana dua individu mempertahankan pendapat masing-masing sehingga kadang2 boleh menyebabkan ketegangan.ape bendenye tu?aku xnampak pun kebaikkan kalau mereka sanggup bertikam lidah untuk perkara yang remeh-temeh.tidak masuk akal.ya,memang betul benda2 macam ni kadang boleh mendatangkan manfaat.kalau tidak,mengapa dianjurakn debat sana sini.itu baru medium yang sepatutnya.tapi pabila kita bermati-matian mengatakan pasukan bola keropok lebih bagus daripada pasukan kentang(contoh semata,xkanla ada nama club macam nih.giler klaka) sehingga membawa kepada pertikaman lidah yang mungkin akan mengundang padah di mana ianya akan menyinggung perasaan salah satu pihak,apa kebaikkannya di situ?macamlah menang honda civic vtec kaler hitam(feveret aku nih) kalau korang dapat memenangi debat itu?

so,aku lebih senang mendiamkan diri atau memberi menang mudah pada si polan yang tidak mahhu mengaku kalah hanya kerana apa yang disuarakan oleh mereka benaaaar belaka(benar la sangat).bukan ape,aku memang jenis yang malas nak serabutkan minda aku dengan benda2 yang melecehkan.buat kering air liur je pun.hmm...so kalau aku mudah sangat berundur jikalau pendapat aku dibidas,janganlah anggap aku seorang yang pengucut,berundur sebelum berjuang.stop bullsh****.aku rela mengalah daripada menghabiskan masa aku bertegang urat.hasilnya,jiwa dan minda korang akan 'tercabar'.bagi aku,berdiam itu lebih banyak kebaikkannya kalau nak dibandingkan dengan 'kebebasan' bersuara lantang.jangan salah anggap,ada kebaikkanya.semua perkara dalam duania ini ada baik dan buruk,cuma entri kali ini cenderung pada keburukkannya.bertikam lidah bagai nak rak,habuk pun tarak.omong kosong semata.so,selamat berpuasa dan menahan,mata,hati dan jiwa dari anasir2 yang bisa merobohkan diri kalian.ngahaha.

*baru belajar mendengar explosion.pshyhedelic yang mempersonakan.bisa bawa kalian terbang ke dunia khayalan ciptaan kalian.fuh,mengkhayalkan aitelyu..tapi ini pendapat aku sahaja.kalau kalian tidak bersetuju,aku xnak berdebat2.amiklah menang.hohoho.

----------------
Now playing: explosions in the sky - magic hours
via FoxyTunes

No comments: